środa, 17 stycznia 2018

Pyszny makowiec BEZ mąki, mleka i masła

Skład:

– 200g masła orzechowego,
– 200g maku mielonego,
– szklanka ksylitolu,
– 200g kaszy jaglanej,
– 4 jajka,

– skórka cytryny lub limonki,
– garść rodzynek lub żurawiny,
– 1 łyżeczka sody lub
  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
– papier do pieczenia.
Skład dostosowany do diety wegetariańskiej, bezglutenowej oraz niskosalicylanowej, jeśli nie dodasz rodzynek lub żurawiny.
Mak, wodę (około 125ml) i ksylitol wrzucić do rondla. Gotować na wolnym ogniu ok 5-7 minut, aż uzyska konsystencję miękkiej pasty, często mieszając, aby masa nie przywierała do spodu garnka. Zdjąć z ognia. Dodać skórkę z cytryny i wymieszać, odstawić do przestudzenia.
Kaszę jaglaną ugotować, uzyskując 1 szklankę gotowanej jagły, którą po przestudzeniu zblendować.
W misie wymieszać masę makową i zblendowaną jagłę oraz jajka, dodać sodę lub proszek do pieczenia oraz rodzynki lub żurawinę.
Foremkę (tortownica fi 25cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Nałożyć ciasto, wyrównać powierzchnię. Piec 1 godzinę w temp. 200 stopni (grzanie piekarnika góra, dół, bez termoobiegu).
Po wyjęciu z piekarnika można nad gorącym ciastem na tarce zetrzeć 3-4 kostki gorzkiej czekolady bez cukru.
Gotowe! Szybko, smacznie i zgodnie z dietą.

70 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis, ogólnie wygląda to apetycznie. Chyba spróbuje coś takiego zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. A miałam ochotę na coś pysznego, chyba spróbuję dzisiaj zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki makowiec musi być naprawdę smaczny. Już wiem co dziś sobie zjem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis, nie wiedziałem, że można to zrobić bez mąki, mleka i masła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smacznie i zdrowo :) Na weekendzie spróbuje zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam ostatnio i polecam :) Ten przepis to cudo!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smacznie. Na pewno wypróbuję w niedługim czasie. Zwłaszcza, że podejrzewam u siebie nietolerancję laktozy. Wybieram się niedługo na takie badania: https://eurolinefood.pl/miasto/test-na-nietolerancje-pokarmowa-poznan/ Korzystał ktoś i może powiedzieć coś na ten temat? Wydają się ciekawym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze przyznać, że przepis wydaje się bardzo prosty. Chyba jutro coś takiego sobie zrobie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry,
    Czy znajdę tutaj kogoś kto miał eykonyeaną próbę prowokacyjna z aspiryna?

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego makowca z chęcią bym zjadł. Chyba sprobuje coś takiego zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja to nie mogę takich blogów oglądać :D Zaraz zaglądam do lodówki i patrze czego mi brakuje od upieczenia ciasta

    OdpowiedzUsuń
  12. Blog stanowczo dla mnie. Lubię łączyć pyszną kuchnię ze zdrowiem. Szczególnie zaintrygował mnie bigos z poprzedniego wpisu :p Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tez kocham ten cały blog ze wszystkimi stworzonymi wątkami.Oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  14. A to się da takie rzeczy zrobić? Nie uwierze chyba dopóki sama nie upiekę takie sobie w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie miałam pojęcia, że ciasto bez tak podstawowych składników może być takie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie próbowałem jeszcze takiego połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmm a mi smaków narobiliście:D No wygląda to przepysznie i patrząc na składniki nie miałabym wyrzutów jeść takich słodyczy

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda to naprawdę genialnie. Może spróbuje sam coś takiego upiec.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny przepis, spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Raz na jakiś czas każdemu jakiś pyszny deser się należy. A jak może być też przy okazji zdrowym posiłkiem to już tym bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. I to się nazywa prawdziwy makowiec :p A nie taka malutka garstka na smak...

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam żeby ktoś w taki sposób robił ciasto, ale zdjęcia potwierdzają że sie da. Co więcej wygląda bardzo apetycznie. Z pewnością wypróbuje ten przepis. Może na niedziele, bo mam imprezę rodzinną więc znajdzie się też i wielu krytyków kulinarnych na miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę spróbować zrobić taki makowiec, bo wygląda naprawdę pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jej, uwielbiam makowce, a tej wersji wygląda jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepis wydaje sie być naprawde prosty. Może uda mi się go zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jadłem takie ciacho wczoraj. Istna pychota, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Hmmm, ale mi smaka zrobiłeś. Chyba skorzystam z Tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  29. No wygląda to przepysznie! Chyba upiekę w ten weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam makowca, ale nie umiem go zrobić. Może wyjdzie mi gdy skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  31. Robiłam wczoraj takiego makowca i przyznam szczerze, że wszystkim smakował :) Fajny przepis i trzeba przyznać, że nie jest trudny.

    OdpowiedzUsuń
  32. Idealny patent dla ludzi którzy nie tolerują laktozy - na pewno wypróbuję w moim "antymlecznym" domu :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepis po prostu genialny. Wypróbuje go dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystko super , ale po co to masło orzechowe?

    OdpowiedzUsuń
  35. Robiłam dzisiaj i wyszło pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  36. makowiec jest przepysznym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Taki mocno vegański, dobry przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Makowiec wygląda pięknie, spróbuje go zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  39. Takiego makowca będzie zjadłbym, musze spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  40. Aż zrobiłem się głodny, chętnie się podejmę tego przepisu, jestem ciekawy czy mi wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  41. Super przepis, sam bym zjadł takie ciasto

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo fajnie wygląda te ciasto, więc spróbuje je zrobić. Przepis nie wydaje się być skomplikowany, więc może mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  43. mi to wygląda na coś bardzo apetycznego

    OdpowiedzUsuń
  44. Taka wiedza przyda mi się na pewno. Każdy Twój artykuł jest ciekawy i posiada mnóstwo przydatnej wiedzy. Dlatego też liczę na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  45. Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł. Mam nadzieje, że dodasz go niebawem, ponieważ chętnie poczytałbym coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  46. Artykuł bardzo mi się podoba, oby tak dalej

    OdpowiedzUsuń
  47. Przepis przyda się już na najbliższe święta :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ciekawe informacje. Mam nadzieje, że dodasz niebawem kolejny wpis, który będzie tak samo interesujący jak ten.

    OdpowiedzUsuń
  50. ja teraz zaczęłam się zdrowo odżywiać. Wiem że to wpływa na nasze zdrowie i nasz wygląd. Zdecydowała się na catering dietetyczny i zaczynam przygodę z dietą pudełkową. Znalazłam taką firmę na stronie https://dietly.pl jest to taka porównywarka cateringów więc każdy znajdzie coś dla siebie. Ja polecam serdecznie bardzo fajna opcja.

    OdpowiedzUsuń
  51. Do mnie niestety nie przemawiają te zamienniki, ale rozumiem jak ktoś z powodów zdrowotnych tak robi

    OdpowiedzUsuń
  52. Czekam na kolejny wpis. Blog jest po prostu genialny.

    OdpowiedzUsuń
  53. Raz jadłem brownie gdzie zamiast mąki czy jajka była... fasola czerwona.

    OdpowiedzUsuń
  54. Do mnie to nie przemawia, ale doceniam starania

    OdpowiedzUsuń
  55. Super blog. Nie mogę doczekać się kolejnego wpisu. Nie natrafiłem nigdy wcześniej na tak ciekawego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga, ponieważ dodajesz naprawdę ciekawe wpisy. Myśle, że wiele osób jest pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  57. Interesujący wpis jak i cały blog. Jestem pod wrażeniem, że ktoś może mieć tak ogromny talent do prowadzenia bloga.

    OdpowiedzUsuń
  58. Czekam na kolejny wpis, ponieważ każdy wpis który dodajesz posiada bardzo dużo ciekawych informacji, które przydadzą mi się w życiu.

    OdpowiedzUsuń
  59. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  60. Lubię makowca, ale szczerze mówiąc nie byłem świadomy tego, że można go zrobić bez mąki i bez mleka?! Ten przepis to jakiś obłęd jest :D

    OdpowiedzUsuń
  61. Pomiętam jak moja babcia robiła pyszne makowce.

    OdpowiedzUsuń
  62. Spodobał mi się przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Super wpis! My właśnie jesteśmy w trakcie planowania przeprowadzki z tą firmą https://transportplus.pl/. Mąż chciał się przeprowadzić na własną rękę, ale nie zgodziłam się. Za dużo stresu by nas taka przeprowadzka kosztowała.

    OdpowiedzUsuń
  64. Dzięki za przepis! Akurat święta nadchodzą, na pewno wykorzystamy. Od jakiegoś czasu jestem na diecie wegetariańskiej, trochę na własną rękę, trochę wspomagam się cateringiem, ale brakuje mi właśnie takich słodkości. A tu przepis jak znalazł! Mam nadzieję, że smakuje tak dobrze, jak wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń