poniedziałek, 8 września 2014

Kasza jaglana na słodko z gruszkami

Jest sezon na gruszki! Czas je zaprząc do mojej kuchni. Wymyśliłem to wracając głodny do domu, gdy w mojej torbie pętały się gruszki z warzywniaka, który usadowił się nieopodal mojej pracy. Miały być jako przekąska, a stały się bezglutenowym daniem głównym.

Skład:

  • 2-3 obrane duże gruszki,
  • 200g kaszy jaglanej,
  • 2-3 łyżki syropu klonowego,
  • 2 łyżki masła prawdziwego,
  • trochę cukru lub ksylitolu,
  • rodzynki lub żurawina suszona (opcja).
  • Danie odpowiednie w diecie niskosalicyalnowej, bezglutenowej, wegetariańskiej.
Kaszę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu w lekko osłodzonej wodzie (na sypko). Ja bez względu na przepisy na opakowaniach po przepłukaniu kaszy zalewam ją wodą (w stosunku kasza do wody - 1/3). Po ugotowaniu nadmiar wody odlewam przecedzając przez duże sito (durszlak ma zbyt duże oka).
Gruszki obrać i pokroić w kostkę, wrzucić do miski, dodać syrop klonowy i rodzynki lub żurawinę (tylko wtedy gdy możecie spożywać żywność wysokosalicylanową).
Ugotowaną i odcedzoną gorącą kaszę dodać do gruszek, dodać masło i wymieszać. Danie to można oczywiście traktować również jako deser na zimno lub ciepło. 
Gotowe! Szybko, smacznie i zgodnie z dietą.

2 komentarze:

  1. kasza jaglana w słodkich odsłonach zdaje egzamin! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze pyszniejsza z granatem, zamiast jaglanej może być kuskus

    OdpowiedzUsuń