piątek, 24 kwietnia 2015

Dieta ryżowa - oczyszcza i odchudza

Kolejna próba z rożnymi dietami oczyszczającymi i jednocześnie bezsalicylanowymi. Tym razem dieta ryżowa dr Jadwigi Górnickiej. Jest to jedna z diet oczyszczających "modne" ostatnio jelito grube.
Ogólna teoria tej "mody na jelito" mówi, że przez lata nieprawidłowego odżywiania się pojawiają się tam złogi resztek niewydalonych substancji, które gniją i zatruwają poprzez krew cały organizm, prowadząc do różnych schorzeń i uczucia ciągłego zmęczenia.
Dieta wg dr Górnickiej najbardziej wskazana jest po 40 roku życia oraz dla osób młodszych jeżeli występują u nich choroby skórne, zwłaszcza alergie. Czyli bingo - dieta również dla salicylanowców :) - szczególnie z pokrzywką...
Niestety do końca diety nie dotrwałem - zamiast 10-12 dni zrobiłem 7 dni, na dokładkę nie stosowałem natrium thiosulfuricum, gdyż nie wiedziałem czy nie jest to preparat "zabijający" salicylanowców. W zamian sporo jeździłem na rowerze, czasem po kilkadziesiąt kilometrów dziennie. Dietę przerwałem po 7 dniach, bo przyszli znajomi w weekend i przynieśli fajne jedzonko, które zgwałciło moją silną wolę. Mimo to pojawiły się pozytywne skutki diety:
  • waga spadła o 4 kg,
  • mniej świstów w płucach,
  • oddychanie przez nos bez żadnych oporów,
  • lepsze ogólne samopoczucie (ale mniej energii),
  • piękne, pachnące, codzienne kupy - fuj!
Moja dieta polegała na jedzeniu na śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację gotowanego ryżu brązowego (nie białego i nie paraboiled!) lub gotowanej kaszy jaglanej z dopuszczalnymi dla salicylanowców przyprawami i co drugi- trzeci dzień z jabłkiem golden delicious. Jadłem tyle, żeby nie być głodnym, a nawet się czasem przejadałem. Gdy nie miałem dostępu do gotowanego ryżu czy kaszy to wcinałem chrupki - wafle ryżowe (krążki). Było całkiem miło i SMACZNIE. Co też ważne, nie trzeba było chodzić głodnym... :)

Oryginalny przepis na dietę z książki "Bądź zdrowa" dr Jadwigi Górnickiej:
Dietę stosuje się przez 10-12 dni. Należy ją zacząć po kilku dniach od zakończenia kuracji Natrium Thiosulfuricum, kiedy pojawia się codzienny stolec. Polega ona na jedzeniu 3-4 razy dziennie w dowolnych ilościach gotowanego ryżu lub kaszy jaglanej. Można stosować ryż lub kaszę naprzemiennie. Gotując porcję ryżu lub kaszy co drugi dzień, przed końcem gotowania można dodać 1-2 drobno pokrojone jabłka i jeszcze chwilę gotować, aż się rozgotują. Jabłka poprawią smak potrawy. Od 5 dnia diety można także dodawać zioła, przyprawy, np. majeranek, kminek, imbir, cynamon (uwaga na salicylany!). Raz dziennie do jednej porcji ryżu lub kaszy warto dodać łyżkę zmielonego siemienia lnianego. Substancje w nim zawarte działają dobroczynnie na śluzówkę jelita.Jeśli w czasie diety ryżowej występują zaparcia, również pije się 20-proc Natrium Thiosulfuricum, co 3 dzień w ciągu 12 dni, ponieważ z koniecznym warunkiem odtrucia całego organizmu jest codzienny obfity stolec.Zalecam stosowanie tej diety co 6 miesięcy, począwszy od 40 roku życia.

Fotografie pobrano z portalu zdjęć darmowych http://www.freeimages.com/

12 komentarzy:

  1. super tylko jeszcze silnej woli i zaparcia potrzeba ale najlepsze na zlagodzenie objawów są diety trzeba zadbać o jelita bo to one są winowajca bardzo wielu chorób mam uczulenie na salicylany od 4 lat więc troche o tym wiem die ta odpowiednie oczyszczenie iwzmocnienie organizmu to połowa sukcesu ja od 6 miesiecy nie biore lekarstw od alergii i zaczynam wszystko jesc tylko czytam etykiety 0 glutaminianu i jego kolegow i 0 gotowych potraw przetworzonych

    OdpowiedzUsuń
  2. jakos nie jestem przekoanny do diety ryzowej.. boje sie o swoja wage:P ale zycze wytrwalosci i powodzenia :) z pewnoscia to jest zdrowe

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy artykuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda to prawda przez pierwsze kilka dni przeczyszcza ładnie, zobaczymy za 7-8 dni jak pójdzie z tą dietą jest dość prosta wiec myślę że dam rade

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesujące jest to co piszesz. Zastanawia mnie jednak, czy były do tej pory prowadzone jakieś badania obserwacyjne na pacjentach, które potwierdziłyby faktyczne pozytywne działanie diety ryżowej na organizm?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej były prowadzone i pozwoliły potwierdzić pozytywne działanie diety ryżowej na organizm. Były to badania przeprowadzone przez dra Kempnera. Jak się okazało, kuracja z użyciem ryżu pozwoliła pozbyć się pacjentom nadwagi, a także wielu poważnych dolegliwości zdrowotnych, takich jak chociażby cukrzyca, nadciśnienie tętnicze czy choroby skórne. Polecam zapoznać się z wynikami zrealizowanych badań obserwacyjnych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpis ciekawy i interesujący, sama prawda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dieta ciekawa, ale nie wiem czy bym dała radę pod względem smaku

    OdpowiedzUsuń