wtorek, 3 grudnia 2013

Tescobiad – jednogarnkowe danie z kurczaka, groszku i orzechów

Przeglądając ostatnio durszlaka zauważyłem ciekawą akcję – „Wyjątkowe dania jednogarnkowe”. Myślę – dobrze się składa, bo chodzi za mną już od jakiegoś czasu proste i smaczne danie jednogarnkowe, które jak ulał pasuje do wymogów. Jest to obiad, który przyszedł mi do głowy, gdy robiłem szparagowego kurczaka. Oczywiście wspólny mianownik, to kurczak, bo nowe danie składa się z kurczaka, groszku, orzechów laskowych, czosnku i cebuli. Prawie czuję smak tego jedzonka… Tym bardziej mnie ono kręci, że jest kolejnym szybkim i prostym daniem do sporządzenia po powrocie z pracy do domu, gdy to nie dowodzi mózg, a żołądek!
Mam nadzieję, że będziecie mi kibicować!
Wszystko jak ulał pasuje do akcji, jest tylko drobny szkopuł – ma się składać z „minimum jednego produktu Tesco – marka własna”. Nie jest to chyba żaden problem, bo Tesco mam kilkaset metrów od domu! Ale, ale! Co mam się ograniczać, jak inni uczestnicy tej akcji, do jednego, góra dwóch produktów? Aż się prosi, żeby podnieść poprzeczkę! Całe danie będzie z tych produktów – powstanie Tescobiad :) Nawet warzywa, przyprawy, olej i sól będą marki własnej. Jak szaleć, to szaleć…
Ciekawostką niech będzie, że to danie jest równie smaczne na zimno, jak i ciepło, nadaje się zatem też jako sałatka, albo przekąska do pracy.
Skład (wszystko marki Tesco):

 - 0,5kg polędwiczki z kurczaka,
– 1 puszka zielonego groszku,
– garść orzechów laskowych,
– 3 ząbki czosnku polskiego,
– 2 średnie cebule,
– susz natki pietruszki,
– 2 łyżki oleju rzepakowego,
– pieprz, sól do smaku.
Jako dodatek można zastosować ryż ciemny, choć danie jest tak treściwe, że nie wymaga dodatków węglowodanowo – skrobiowych.
Danie odpowiednie w diecie niskosalicylanowej – mało salicylanów i brak chemii spożywczej.
Polędwiczkę kurczaka umyć i pokroić w kostkę. Orzechy zmiażdżyć w moździerzu. Cebulę pokroić w kostkę i wraz z orzechami smażyć na oleju, aż lekko się przyrumieni. Dodać kurczaka, posolić. Smażyć aż kurczak będzie nadawał się do spożycia. Przeważnie jest to równoznaczne z odparowaniem wody wydobywającej się z mięsa. Zmiażdżyć czosnek i dodać do dania. Zalać zawartością puszki (groszek wraz z sosem), zasypać garścią natki pietruszki. Dusić przez kilka minut na małym ogniu. Spróbować, jeśli trzeba dosolić i trochę popieprzyć (uwaga – pieprz ma dużo salicylanów, zatem z umiarem).
Gotowe. Szybko, smacznie i bez salicylanów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz