czwartek, 25 lipca 2013

Polowanie na gotowe produkty bez salicylanów – Ayran

Czas na kolejne zwiedzanie sklepów w poszukiwaniu bezpiecznego, czyli bezsalicylanowego, gotowego jedzenia…
Teraz skupiłem się na poszukiwaniu napojów mlecznych bez chemii i salicylanów. Większość niestety ma domieszki, które je dyskwalifikują, są jednak też takie, które bez obaw można spożywać i to w dużych ilościach.
Starałem się też, żeby znaleźć nabiały bez mleka w proszku, które na kilku stronach poświęconych żywności również uważane jest za potencjalnie podejrzane.
Szukałem, szukałem i znalazłem. Zwykły, prosty jogurt, który w składzie ma tylko: mleko pasteryzowane, białka mleka, kultury bakterii jogurtowych. Co prawda bez porządnego rozbełtania nie nadaje się do picia, gdyż jest bardzo gęsty, trochę przypomina konsystencją wystygnięty budyń.
Wpadł mi w ręce również kefir, również bez mleka w proszku, w składzie tylko mleko pasteryzowane, białka mleka, kultury bakterii fermentacji mlekowej.
No i gwiazda poszukiwań Ayran, czyli turecki napój jogurtowy, bardzo orzeźwiający, doskonały na upały, który w składzie ma: mleko, wodę, białka mleka, sól kuchenną, kwas mlekowy, kultury bakterii jogurtowych.
Polecam te produkty, gdyż są mało przetworzone, bez szkodliwych dla nas dodatków, przez co są bardzo bezpieczne dla salicylanowców…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz